Gra dla 2-4 graczy, oparta na zmaganiach w uniwersum Warhammer 40,000 i Age of Sigmar. w której celem jest zniszczenie Głównego Bohatera przeciwnika.
Przygotowanie do Gry:
- Każdy gracz rozpoczyna z 30 Zasobami (🗲).Gracze wystawiają na start następujące jednostki i Fortyfikacje:
- 1 Oddział legendarny (Główny Bohater)
- 1 Fortyfikacja (Baza)
- 1-2 Oddziały Elitarne
- 1-3 Oddziałów Podstawowe
Gracze najpierw wybierają jednostki i opłacają ich łączny koszt z puli 30 🗲 . (niewykorzystane zasoby przepadaja) następnie Gracze rzucają kością, aby ustalić, kto rozpocznie grę.
Gracz rozpoczynający rozstawia swoje jednostki i Bazę jako pierwszy po nim to samo robi drugi gracz
Uwaga: Wszystkie oddziały i Fortyfikacje muszą być rozstawione w odległości maksymalnie 3 pól od własnej krawędzi pola bitwy.
Każda Tura gracza składa się z 6 faz, zaczynając od gracza rozpoczynającego:
I. Faza Dobierania
- Gracz dobiera do 5 kart ze Stosu Doboru.
II. Faza Rekrutacji
- Gracz może zagrywać Karty Rekrutacji w celu wystawienia nowych jednostek.
- Zasady Wystawiania: Nowe oddziały muszą być wystawione na pustym polu przylegającym do własnej Bazy.
- Wystawianie Oddziału: Aby zrekrutować oddział, gracz musi zagrać odpowiednią kartę rekrutacji z ręki. oraz zapłacić Koszt (🗲) za każdą wystawianą w tym oddziale jednostkę.
III. Faza Wydarzeń
- Gracz może zagrywać Karty Wydarzeń
Uwaga: Gracz rozpoczynający nie może zagrywać Wydarzeń podczas swojej pierwszej tury.
IV. Faza Ruchu
- Gracz może wykonać ruch maksymalnie 3 oddziałami w swojej turze.
- Zasada Ruchu: Oddziały poruszają się jako całość (wszystkie jednostki w oddziale) o maksymalnie 2 puste pola (chyba że ich zasada specjalna lub zagrane wydarzenie stanowi inaczej).
- Kierunek Ruchu: Jednostki mogą poruszać się w dowolnym kierunku (po linii prostej – pion/poziom), ale nie mogą poruszać się na ukos.
V. Faza Ataku
- Gracz może wykonać ataki maksymalnie 3 oddziałami w swojej turze.
- Zasada Liczenia Kości: Jeśli na karcie jednostki jest opisane, że posiada 1 Kość Ataku, a oddział składa się z 5 jednostek, łączna liczba kości ataku tego oddziału to 5 kości (po jednej za każdą jednostkę).
- Zasada Zasięgu i Celowania: Atakować można tylko w linii prostej (pion/poziom), nie na skos i nie przez pola zajęte przez inne oddziały lub Fortyfikacje.
Czerwone (Zwarcie)
• Zasięg: 1 pole (jednostka sąsiaduje z celem)
• Trafienie: kości z wynikiem 3 lub więcej (3+)
Żółte (Bliski Zasięg)
• Zasięg: 1-2 pola
• Trafienie: kości z wynikiem 5 lub więcej (5+)
Niebieskie (Daleki Zasięg)
• Zasięg: 1-3 pola
• Trafienie: kości z wynikiem 4 lub więcej (4+)
- Przebieg Ataku (Obrażenia):
- Obrażenia: Każdy rzut kością, zakończony sukcesem, zadaje celowi 1 Punkt Obrażeń.
- Zniszczenie Jednostki: Gdy jednostka przeciwnika otrzyma obrażenia równe jej Wytrzymałości (♥), zostaje zniszczona i usunięta z pola bitwy.
- Nadmiarowe Obrażenia: Jeżeli zadane obrażenia są większe niż pozostałe punkty zdrowia jednostki (♥), są one automatycznie przenoszone na kolejną jednostkę w tym samym oddziale.
- Zakaz Ataku na Sojuszników: Gracze nie mogą atakować swoich własnych jednostek (chyba że Zdolność Specjalna mówi inaczej).
- Generowanie Zasobów: Każda zniszczona jednostka przeciwnika, generuje 1 🗲 dla gracza, który ją zniszczył.
VI. Faza Odzysku
- Gracz może odrzucać karty z ręki, aby otrzymać dodatkowe Zasoby (🗲). Każda odrzucona w ten sposób karta to 2 🗲.